Şalgamlı Bulgur Salatası

Şalgamlı Bulgur Salatası

şalgamlı bulgur salatası tarifi

Şalgamlı bulgur salatasını ilk gördüğümde önce rengine vuruldum sonra tadına :)))
Bu yıl gün arkadaşlarımla daha sık buluşabildiğimizden dolayı birbirinden çeşitli tarifler öğrenmiş oluyorum ..
Bu güzel tarifi de sevgili arkadaşım Sinem ' den öğrendim..
Çok pratik ve lzezzetli..
Hemen tarife geçiyorum :))


Malzemeler :
  • 1 su bardağı iri bulgur ( pilavlık) Ben Duru marka bulgur kullandım
  • 2 su bardağı acısız şekersiz şalgam suyu (Doğanay marka kullandım)
  • 4-5 adet yeşil soğan
  • yarım demet maydanoz
  • 1 demet dereotu
  • 1 küçük kutu konserve mısır
  • 7-8 adet salatalık turşu
  • 1 limon
  • 2-3 yemek kaşığı zeytin yağı
  • tuz 
  • pul biber

Hazırlanışı :
  • Yıkanmış bulgur ile 2 bardak şalgam suyunu bir tencereye alıyoruz ; suyu kalmayana kadar normal pilav gibi ama tuzsuz ve yağsız pişiriyoruz ve demlendiriyoruz.
  • Pilavın soğumasını beklerken diğer tarafta da bütün yeşillikleri yıkayıp ince ince doğruyoruz.
  • Salatalık turşuları da minik minik doğruyoruz.
  • Mısırın suyunu süzüyoruz.
  • Demlenip soğuyan pilavı derin bir kaba alıp içine hazırladığımız tüm malzemeleri ekliyoruz. Yeşillikler, mısır, turşu, limon, zeytinyağı, tuz ve pul biberlerin miktarlarını siz damak tadınıza göre eksiltip çoğaltabilirsiniz.
  • Karıştırıp servis kabına alıyoruz.

Gün sofralarınıza  ya da akşam yemeklerinize farklı bir salata ve meze eklemek isterseniz şalgamlı bulgur pilavı ya da salatasını tavsiye ediyorum; hem görüntü hem lezzet on numara beş yıldız ;))))
AFİYET OLSUN ...





Hiç yorum yok