12 Nisan 2015 Pazar

Şalgamlı Bulgur Salatası

Şalgamlı Bulgur Salatası
 
 
Şalgamlı bulgur salatasını ilk gördüğümde önce rengine vuruldum sonra tadına :)))
Bu yıl gün arkadaşlarımla daha sık buluşabildiğimizden dolayı birbirinden çeşitli tarifler öğrenmiş oluyorum ..
Bu güzel tarifi de sevgili arkadaşım Sinem ' den öğrendim..
Çok pratik ve lzezzetli..
Hemen tarife geçiyorum :))
 
 
Malzemeler :
1 su bardağı iri bulgur ( pilavlık) Ben Duru marka bulgur kullandım
2 su bardağı acısız şekersiz şalgam suyu (Doğanay marka kullandım)
4-5 adet yeşil soğan
yarım demet maydanoz
1 demet dereotu
1 küçük kutu konserve mısır
7-8 adet salatalık turşu
1 limon
2-3 yemek kaşığı zeytin yağı
tuz pul biber
 
Hazırlanışı :
Yıkanmış bulgur ile 2 bardak şalgam suyunu bir tencereye alıyoruz ; suyu kalmayana kadar normal pilav gibi ama tuzsuz ve yağsız pişiriyoruz ve demlendiriyoruz.
Pilavın soğumasını beklerken diğer tarafta da bütün yeşillikleri yıkayıp ince ince doğruyoruz.
Salatalık turşuları da minik minik doğruyoruz.
Mısırın suyunu süzüyoruz.
Demlenip soğuyan pilavı derin bir kaba alıp içine hazırladığımız tüm malzemeleri ekliyoruz. Yeşillikler, mısır, turşu, limon, zeytinyağı, tuz ve pul biberlerin miktarlarını siz damak tadınıza göre eksiltip çoğaltabilirsiniz.
 
Gün sofralarınıza  ya da akşam yemeklerinize farklı bir salata ve meze eklemek isterseniz şalgamlı bulgur pilavı ya da salatasını tavsiye ediyorum; hem görüntü hem lezzet on numara beş yıldız ;))))
AFİYET OLSUN ...
 
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder